Safranbolu
Kaymakamlığı ve Safranbolu İlçe Halk Kütüphanesi tarafından gerçekleştirilen
“Gelecek Okuyan Çocuklarla Şekillenecek” projesi ile ilçemizdeki ilkokul
öğrencileri film ve yaratıcı okuma etkinliği ile buluşturuluyor.
Safranbolu İlçe
Halk Kütüphanesinde gerçekleştirilen proje etkinliğine katılan Kaymakam Dr.
Fatih ÜRKMEZER; ”Geleceğimiz
olan çocuklarımıza eğitim ve hayata hazırlık anlamında gerçekleştirdiğimiz
projelerimize bir yenisini daha ekledik. Bu gün gerçekleştirdiğimiz projemiz
ile ilçemizdeki tüm ilkokul öğrencilerine daha erken yaşlarda kendini
tanıyarak, keşfetmeyi, empati kurmayı, okuma alışkanlığı kazandırmayı ve en
önemlisi de hayata hazırlamayı amaçlıyoruz. Tabii ki hedef kitlemiz ilkokul düzeyindeki
öğrenciler olduğundan projemizi onların dikkatlerini çekecek şekilde
eğlendirerek gerçekleştiriyoruz. Bizler de her zaman olduğu gibi geleceğimiz
olan çocuklarımıza katkı sağlayacak projeleri gerçekleştirmeye ve desteklemeye
devam edeceğiz ” diye konuştu.
Safranbolu İlçe Halk Kütüphanesi Müdürü
Buket AKBULUT ve Uzman Öğretmen Serpil ERDOĞAN’ ın gönüllü çalışması olarak
başlayan ve büyük beğeni toplayarak gelen çocukların mutlu bir şekilde
ayrılması ile bu konuda duyarlı öğretmenler etkinliğe katılmak üzere sıraya
girdi.
Bu etkinlik için sınıf 2 kere kütüphaneye
geliyor. Gelen sınıfı yaratıcı okuma etkinliğinde daha iyi verim alabilmek için
ikiye bölüyoruz. Sınıfın yarısı film izlerken diğer yarısı yaratıcı okuma
etkinliğine katılıyor. İkinci gelişlerinde film izleyenler yaratıcı okumaya,
yaratıcı okumaya katılanlar film izleyeme katılıyor.
Etkinliklerimizde;
Sayısız aktivite yapıyoruz. Kitap
üzerine konuşup, oyunlar oynayıp, canlandırmalar ile kitap okumayı merak eder hale getiriyoruz.
Amacımız ise;
· Okuma yazma heyecanı kazandırmayı
amaçlayan, çocukların aktif olduğu, düşündüğü ve aynı zamanda eğlendiği
etkinliklerdir. Etkinlikler bireysel gelişimi artırırken toplumsal hedefleri de
desteklemektedir.
· Yaratıcı okuma alıştığımız okuma
biçimi değildir. Klasik okuma anlama becerilerinin içine yaratıcı ve eleştirel
düşünme becerilerini de katan disiplinler arası ve metinler arası okuma
şeklidir. Okurların cevaplarını sadece metinden bulabilecekleri soruları
yanıtlamalarına dayanmayan ıraksak düşünme ve metnin satır aralarında da
söylenilenleri anlayıp yorumlamalarını isteyen yorum ve ifade biçimlerinde
edebiyatın yanı sıra diğer sanatlardan da yararlanılmasına olanak veren bir
yaklaşım türüdür.